De directeur van het College Sociale Wetenschappen reageert naar aanleiding van de uitzending van 'Danny op straat' en de aanwezigheid van Nelson Maatman op de UvA.

Nelson Maatman was uitgenodigd om te praten over zijn gevoelens als pedofiel, over wat het betekent om daarmee te leven maar niet naar te handelen. Dat was in het kader van een college over de ontwikkeling van seksuele normen in de maatschappij. We waren onvoldoende op de hoogte van zijn activistische houding en uitspraken. Dat is verkeerd, een grote misser. Hadden we ons daar beter in verdiept, dan hadden wij hem zeker niet uitgenodigd.

Het spijt ons zeer. We gaan in gesprek met de aanwezige studenten en de docent. Het spreekt voor zich dat wij pedoseksualiteit sterk afkeuren, seks met kinderen is onder geen beding of omstandigheid goed te praten. Wij gaan intern zeker bespreken hoe dit heeft kunnen gebeuren en maatregelen nemen om herhaling te voorkomen.

Richard van der Wurff, directeur College Sociale Wetenschappen