Han van Dissel (foto: Ineke Oostveen)

Reden voor de verlenging is vooral het belang van continuïteit  binnen de faculteit, zeker in deze tijd met de coronacrisis. Het besluit is genomen na consultatie van de Ondernemingsraad van de faculteit en de Facultaire Studentenraad.

‘We zitten als universiteit in een lastige fase, waarin we door de coronacrisis steeds voor nieuwe uitdagingen gesteld worden. Ik ben dan ook erg blij dat Han bereid is iets langer aan te blijven als decaan, zodat de faculteit langer kan profiteren van zijn ervaring, en kennis en kunde. Begin 2022 viert de economiefaculteit haar lustrum en daar kan hij dan ook nog mooi een actieve rol in nemen’, vertelt bestuursvoorzitter Geert ten Dam. ‘Met zijn team heeft hij het onderwijs en onderzoek van de economiefaculteit op de internationale kaart gezet en weten te houden. Ook voor zijn betrokkenheid bij onderwerpen binnen de universiteit die zijn eigen faculteit overstijgen, hebben we veel waardering.’

Over Van Dissel

Van Dissel trad in 2011 aan de UvA aan als decaan van de economiefaculteit en hoogleraar Bedrijfskunde, in het bijzonder de leer van organisatie- en informatieprocessen. In 2016 volgde zijn herbenoeming. Beide termijnen waren voor vijf jaar.  Voor zijn komst naar de UvA was Van Dissel algemeen directeur van het Centre Européen d'Education Permanente (Cedep) in Fontainebleau bij Parijs. Van 2002 tot 2007 was hij decaan van de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam.