Ben je op zoek naar een leuke cursus of interessante opleiding? Verveel je je in coronatijd en wil de tijd die je (verplicht) binnen zit, goed benutten en iets nieuws opsteken of je kennis verbreden? Bij de UvA kun je (online) colleges volgen, ook als je niet als student staat ingeschreven.

Wil je meer weten over Europese Integratie, discussiëren over Filosofie en politieke actualiteit of je onderdompelen in de Hollandse Kunst in de Gouden Eeuw? Je kunt bij ons een vak uit het reguliere onderwijs volgen. Bij deze Open UvA-colleges betaal je voor het vak dat je volgt; we noemen dit contractonderwijs. ​​​Er zijn jaarlijks wel 275 van deze open colleges.

Het volgen van een Open UvA-college is een unieke manier om weer (figuurlijk) aan te schuiven in de collegebanken als je al bent afgestudeerd. In de maand april starten 10 uiteenlopende Open UvA-colleges, online vanwege de pandemie. Een greep uit het aanbod van de Illustere School van de Faculteit der Geesteswetenschappen: