Op woensdag 2 maart 2022 om 17.00 uur organiseren debatcentrum De Balie, de Universiteit van Amsterdam (UvA) en de Vrije Universiteit (VU) een verkiezingsdebat dat voor iedere Amsterdamse student van belang is. De lijstrekkers van 9 Amsterdamse politieke partijen (GroenLinks, D66, PvdA, VVD, DENK, Volt, PvdD, JA21 en BIJ1) hebben toegezegd aanwezig te zijn.

Ze gaan met elkaar in debat over thema’s die studenten aangaan voor een publiek dat volledig bestaat uit studenten. Ook de onderwerpen worden aangedragen door studenten van de UvA en VU. Het debat is via een livestream voor iedereen te volgen.

In Amsterdam studeren 125.000 studenten. Met de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 in het vooruitzicht is het belangrijk om juist hen de kans te bieden om direct van de lijsttrekkers te horen wat hun partij voor hen zou willen betekenen. Met scherpe vragen van studenten over bijvoorbeeld studentenwelzijn, studentenhuisvesting of de problematieken rondom het vinden van een stageplek. Thema’s die dicht bij de belevingswereld van de studenten liggen, bieden we de lijsttrekkers de kans om een poging te wagen om juist zij die twijfelen over de streep te trekken.

Het is mogelijk het verkiezingsdebat bij te wonen. Er is plek voor 125 studenten van de UvA en 125 studenten van de VU. Kaartjes kosten 5 euro per stuk, in ruil hiervoor krijg je twee consumpties.

De kaartverkoop start in januari 2022. Meer informatie hierover volgt.

Voor in de agenda:

• Datum: 2 maart 2022