Als universitaire gemeenschap voelen wij een bijzondere verantwoordelijkheid voor alle studenten en medewerkers die door de Russische inval in Oekraïne worden getroffen, ongeacht hun herkomst. Het is goed om te zien dat de UvA-gemeenschap hierin eensgezind is.

Hulp voor studenten en wetenschappers

De UvA monitort de situatie in de getroffen gebieden nauwlettend en heeft contact met medewerkers en studenten die momenteel in Rusland of Oekraïne zijn, en met studenten en medewerkers uit de regio die hier studeren.

Wij willen hen hulp bieden en acties van studenten en medewerkers ondersteunen. Op deze pagina vind je informatie over hulp aan studenten en wetenschappers in nood en over hulp- en protestacties:

Ga naar informatiepagina Oekraine