De COR nodigt u uit om mee te praten over de inhoud van de profielschetsen van de Voorzitter en de Rector Magnificus van de UvA. Dinsdag 13 oktober tussen 18:00 en 19:30, REC C0.01. Nieuwe Achtergracht 166.

Uitnodiging bijeenkomst over profielschetsen College van Bestuur

Dit collegejaar komen er twee vacatures vrij voor het College van Bestuur van de UvA-HvA. De medezeggenschap wordt betrokken bij de benoeming van de nieuwe voorzitter en nieuwe rector magnificus. De medezeggenschap heeft instemming op de profielschetsen, waarin de eigenschappen en competenties van de sollicitant uitgebreid worden beschreven.

De Centrale Ondernemingsraad (COR) nodigt u uit om mee te praten over de inhoud van de profielschetsen van de voorzitter en de rector magnificus. Op dinsdag 13 oktober van 18:00 tot 19:30 uur bent u van harte welkom om de COR van raad te voorzien. Na een inleiding van de voorzitter van de COR worden een aantal stellingen besproken. De volgende stellingen leggen wij alvast ter inspiratie aan u voor:

• Mag een bestuurder meer verdienen dan de Balkenendenorm?

• Wat maakt een bestuurder geschikt om een universiteit en hogeschool te bestieren?

• Wat zijn eigenschappen die we graag zien en welke competenties of achtergronden zijn gewenst?

• Moeten er eisen gesteld worden met betrekking tot de nevenactiviteiten? Zo ja, welke?

Uw inbreng op de profielschetsen van de vacatures zien wij graag tegemoet. Mail naar  cor-uva@uva.nl. Graag ontvangen wij uw reactie voor dinsdag 13 oktober. Natuurlijk is het ook mogelijk tijdens de bijeenkomst stellingen ter discussie voor te leggen.

Hieronder kunt u de concept profielschetsen van de Voorzitter en de Rector Magnificus vinden.

18:00 - 18:15 uur               Inloop met koffie en thee

18:15 - 18:30 uur               Inleiding profielschetsen door Breanndán Ó Nualláin (voorzitter COR)

18:30 - 19:20 uur               Plenaire behandeling stellingen

19:20 - 19:30 uur               Hoe nu verder?

Collegezaal C0.01 op het REC, Nieuwe Achtergracht 166.