Blankman, M., Schoonenboom, J., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Learning to teach geography for primary education: Results of an experimental programme. Journal of Geography in Higher Education, 40(3), 425-441. https://doi.org/10.1080/03098265.2016.1144731[details]
Blankman, M., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Design and Development of a Geography Module for First-year Primary Student Teachers. Curriculum and Teaching, 31(2), 5-25. https://doi.org/10.7459/ct/31.2.02[details]
Blankman, M., Schee, J., Volman, M., & Boogaard, M. (2015). Primary teacher educators' perception of desired and achieved pedagogical content knowledge in geography education in primary teacher training. International Research in Geographical and Environmental Education, 24(1), 80-94. https://doi.org/10.1080/10382046.2014.967110[details]
Boogaard, M., van den Bogaerde, B., Bacchini, C., Curcic, M., de Jong, N., le Pichon, E., & Rasier, L. (Eds.) (2015). Artikelen van de 8e Anéla Conferentie Toegepaste Taalwetenschap 2015. Uitgeverij Eburon. [details]
2009
Boogaard, M., & Derriks, M. (2009). Waarden en normen in interculturele context: effecten op burgerschapscompetenties van leerlingen. (SCO-rapport; No. 814). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
Boogaard, M., Fukkink, R. G., Schreuder, L., Veen, A., Felix, C., ten Hagen, I., ... Trienekens, N. (2009). Pedagogische kwaliteiten van buitenschoolse opvang: de ontwikkeling van een meetinstrument. (SCO-rapport; No. 821). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
Roede, E., Karsten, S., Leeman, Y., Boogaard, M., Radstake, H., & Veen, A. M. (2008). Een kwestie van perspectief? Etniciteit en cultuur in conflicten op scholen voor basis en voortgezet onderwijs. Den Haag: NICIS Institute. [details]
2022
Boogaard, M., Gaikhorst, L., Veerman, E. H., Gassler, Y., de Graaf, S., Joosse, B., & Ravensteijn, R. (2022). Werken met buitenschoolse kennisbronnen van leerlingen: Handreiking voor leraren. Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam.
Gassler, Y., de Graaf, S., Joosse, B., Ravensteijn, R., Boogaard, M., Gaikhorst, L., & Veerman, E. H. (2022). Werken met buitenschoolse kennisbronnen: Fundskaarten. Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam.
Agirdag, O., Biesta, G., Bosker, R., Kuiper, R., Nieveen, N., Raijmakers, M., van Tartwijk, J., & Boogaard, M. (2021). Kaders voor kansen. Naar een beoordelingskader kansengelijkheid voor het funderend onderwijs. Verdiepende studie Wetenschappelijke Curriculumcommissie. Curriculumcommissie.
Onderzoeksteam en regiegroep van de Werkplaats Diversiteit (2019). Diversiteit: wanneer handel je hoe, waartoe? De visie van de Werkplaats op diversiteit. In Drie jaar Werkplaats Diversiteit (pp. 15-19). Amsterdam: Werkplaats Onderwijsonderzoek Amsterdam.
2017
Boogaard, M., Schenke, W., van Schaik, P., & Felix, C. (2017). Kennisbenutting in kennisnetwerken van docenten: Een verkenning. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]
Boogaard, M., Ledoux, G., & Nieuwelink, H. (2016). Evaluatie subsidie ProDemos: De doeltreffendheid en doelmatigheid van het Huis voor Democratie en Rechtsstaat . (Rapport Kohnstamm Instituut; No. 959). Kohnstamm Instituut.
Nieuwelink, H., Boogaard, M., Dijkstra, A. B., Kuiper, E., & Ledoux, G. (2016). Onderwijs in burgerschap: wat scholen kunnen doen: Lessen uit wetenschap en praktijk. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]
2011
Schreuder, L., Boogaard, M., Fukkink, R., & Hoex, J. (2011). Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar: springplank naar een gefundeerde aanpak in de buitenschoolse opvang. Amsterdam: Reed Business. [details]
2009
Ledoux, G., Blok, H., Boogaard, M., & Krüger, M. (2009). Opbrengstgericht werken: over de waarde van meetgestuurd onderwijs. (SCO-rapport; No. 812). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
Roede, E., Derriks, M. F. G., & Boogaard, M. (2008). Sociale competentie in het Rotterdamse onderwijs. (SCO-rapport; No. 797). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
Veen, A. M., Boogaard, M., van Schooten, E. J., & Ledoux, G. (2008). Evaluatie onderwijsachterstandenbeleid 2002-2007 in Schiedam-Vlaardingen. SCO-Kohnstamm Instituut.
Veen, A., Boogaard, M., Fukkink, R., & Valkestijn, M. (2008). Wat heb je gedaan vandaag? Een onderzoek naar opvang en educatie rond de basisschool: aanbod, wensen en behoeften. (SCO-rapport; No. 790). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
van Eck, E., & Boogaard, M. (2008). Scholen kijken kritisch naar eigen kwaliteit: kwaliteitszorg in dienst van schoolontwikkeling. Didaktief, 38(4), 34-35. [details]
Fukkink, R. G., & Boogaard, M. (2008). Kwaliteit in de buitenschoolse opvang: wat vinden ouders? BOinK magazine, 12(3/4), 8-9.
2018
Pot, J. A. (2018). Tweedetaalleren met handen en voeten: Studies naar de effecten van Total Physical Response bij vierjarige beginnende tweedetaalleerders. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.