Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

mw. dr. M. (Marianne) Boogaard

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Personeel Kohnstamm Instituut BV

Bezoekadres
  • Roetersstraat 13
Postadres
  • Postbus 94208
    1090 GE Amsterdam
  • Publicaties

    2016

    • Blankman, M., Schoonenboom, J., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Learning to teach geography for primary education: Results of an experimental programme. Journal of Geography in Higher Education, 40(3), 425-441. https://doi.org/10.1080/03098265.2016.1144731 [details]
    • Blankman, M., van der Schee, J., Boogaard, M., & Volman, M. (2016). Design and Development of a Geography Module for First-year Primary Student Teachers. Curriculum and Teaching, 31(2), 5-25. https://doi.org/10.7459/ct/31.2.02 [details]

    2015

    • Blankman, M., Schee, J., Volman, M., & Boogaard, M. (2015). Primary teacher educators' perception of desired and achieved pedagogical content knowledge in geography education in primary teacher training. International Research in Geographical and Environmental Education, 24(1), 80-94. https://doi.org/10.1080/10382046.2014.967110 [details]

    2009

    • Boogaard, M., & Derriks, M. (2009). Waarden en normen in interculturele context: effecten op burgerschapscompetenties van leerlingen. (SCO-rapport; No. 814). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
    • Boogaard, M., Fukkink, R. G., Schreuder, L., Veen, A., Felix, C., ten Hagen, I., ... Trienekens, N. (2009). Pedagogische kwaliteiten van buitenschoolse opvang: de ontwikkeling van een meetinstrument. (SCO-rapport; No. 821). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]

    2008

    • Roede, E., Karsten, S., Leeman, Y., Boogaard, M., Radstake, H., & Veen, A. M. (2008). Een kwestie van perspectief? Etniciteit en cultuur in conflicten op scholen voor basis en voortgezet onderwijs. Den Haag: NICIS Institute. [details]

    2017

    • Boogaard, M., Schenke, W., van Schaik, P., & Felix, C. (2017). Kennisbenutting in kennisnetwerken van docenten: Een verkenning. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]

    2016

    • Boogaard, M., Ledoux, G., & Nieuwelink, H. (2016). Evaluatie subsidie ProDemos: De doeltreffendheid en doelmatigheid van het Huis voor Democratie en Rechtsstaat . Kohnstamm Instituut.
    • Nieuwelink, H., Boogaard, M., Dijkstra, A. B., Kuiper, E., & Ledoux, G. (2016). Onderwijs in burgerschap: wat scholen kunnen doen: Lessen uit wetenschap en praktijk. Amsterdam: Kohnstamm Instituut. [details]

    2011

    • Schreuder, L., Boogaard, M., Fukkink, R., & Hoex, J. (2011). Pedagogisch kader kindercentra 4-13 jaar: springplank naar een gefundeerde aanpak in de buitenschoolse opvang. Amsterdam: Reed Business. [details]

    2009

    • Ledoux, G., Blok, H., Boogaard, M., & Krüger, M. (2009). Opbrengstgericht werken: over de waarde van meetgestuurd onderwijs. (SCO-rapport; No. 812). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]

    2008

    • Boogaard, M., Fukkink, R., & Felix, C. (2008). Chillen, skaten, gamen: opvattingen over kwalitatief goede buitenschoolse opvang in Nederland. (SCO-rapport; No. 787). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
    • Roede, E., Derriks, M. F. G., & Boogaard, M. (2008). Sociale competentie in het Rotterdamse onderwijs. (SCO-rapport; No. 797). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
    • Veen, A. M., Boogaard, M., van Schooten, E. J., & Ledoux, G. (2008). Evaluatie onderwijsachterstandenbeleid 2002-2007 in Schiedam-Vlaardingen. Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut.
    • Veen, A., Boogaard, M., Fukkink, R., & Valkestijn, M. (2008). Wat heb je gedaan vandaag? Een onderzoek naar opvang en educatie rond de basisschool: aanbod, wensen en behoeften. (SCO-rapport; No. 790). Amsterdam: SCO-Kohnstamm Instituut. [details]
    • van Eck, E., & Boogaard, M. (2008). Scholen kijken kritisch naar eigen kwaliteit: kwaliteitszorg in dienst van schoolontwikkeling. Didaktief, 38(4), 34-35. [details]

    Prijs

    • Gevers Deynoot-Schaub, M. J. J. M., Boogaard, M., Helmerhorst, K. O. W. & Fukkink, R. G. (2014). Onderzoek en ontwikkeling meetinstrument gastouderopvang.

    2018

    • Pot, J. A. (2018). Tweedetaalleren met handen en voeten: Studies naar de effecten van Total Physical Response bij vierjarige beginnende tweedetaalleerders. [details]
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    • Geen nevenwerkzaamheden