Gubbels, J., Assink, M., Prinzie, P., & van der Put, C. E. (2021). What Works in School-Based Programs for Child Abuse Prevention? The Perspectives of Young Child Abuse Survivors. Social Sciences, 10(10), [404]. https://doi.org/10.3390/socsci10100404[details]
Gubbels, J., Assink, M., Prinzie, P., & van der Put, C. E. (2021). Why healthcare and education professionals underreport suspicions of child abuse: A qualitative study. Social Sciences, 10(3), [98]. https://doi.org/10.3390/socsci10030098[details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., Stams, G-JJM., & Assink, M. (2021). Effective components of school-based prevention programs for child abuse: A meta-analytic review. Clinical Child and Family Psychology Review, 24(3), 553-578. https://doi.org/10.1007/s10567-021-00353-5[details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., Stams, G-JJM., Prinzie, P. J., & Assink, M. (2021). Components associated with the effect of home visiting programs on child maltreatment: A meta-analytic review. Child Abuse & Neglect, 114, [104981]. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2021.104981[details]
van der Stouwe, T., Gubbels, J., Castenmiller, Y. L., van der Zouwen, M., Asscher, J. J., Hoeve, M., van der Laan, P. H., & Stams, G. J. J. M. (2021). The effectiveness of social skills training (SST) for juvenile delinquents: a meta-analytical review. Journal of Experimental Criminology, 17(3), 369-396. https://doi.org/10.1007/s11292-020-09419-w[details]
van der Put, C. E., Assink, M., & Gubbels, J. (2020). Differences in risk factors for violent, nonviolent, and sexual offending. Journal of Forensic Psychology Research and Practice, 20(4), 341-361. https://doi.org/10.1080/24732850.2020.1735248[details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., & Assink, M. (2019). Risk Factors for School Absenteeism and Dropout: A Meta-Analytic Review. Journal of Youth and Adolescence, 48(9), 1637-1667. https://doi.org/10.1007/s10964-019-01072-5[details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., & Assink, M. (2019). The effectiveness of parent training programs for child maltreatment and their components: A meta-analysis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(13), [2404]. https://doi.org/10.3390/ijerph16132404[details]
van der Put, C. E., Gubbels, J., & Assink, M. (2019). Predicting domestic violence: A meta-analysis on the predictive validity of risk assessment tools. Aggression and Violent Behavior, 47, 100-116. https://doi.org/10.1016/j.avb.2019.03.008[details]
van der Put, C. E., Assink, M., Gubbels, J., & Boekhout van Solinge, N. F. (2018). Identifying effective components of child maltreatment interventions: A meta-analysis. Clinical Child and Family Psychology Review, 21(2), 171-202. https://doi.org/10.1007/s10567-017-0250-5[details]
Spruit, A., van der Put, C., Gubbels, J., & Bindels, A. (2017). Age differences in the severity, impact and relative importance of dynamic risk factors for recidivism. Journal of Criminal Justice, 50, 69-77. https://doi.org/10.1016/j.jcrimjus.2017.04.006[details]
Gubbels, J., van der Stouwe, T., Spruit, A., & Stams, G. J. J. M. (2016). Martial arts participation and externalizing behavior in juveniles: A meta-analytic review. Aggression and Violent Behavior, 28, 73-81. https://doi.org/10.1016/j.avb.2016.03.011[details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., & Assink, M. (2021). Schoolprogramma’s voor de preventie van kindermishandeling: Resultaten van meta-analytisch, exploratief, en kwalitatief onderzoek.
Gubbels, J., van der Put, C. E., & Assink, M. (2021). De belangrijkste risicofactoren voor spijbelen en schooluitval: Resultaten van een meta-analyse. JGZ: tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg, 53(2-3), 52-56. https://doi.org/10.1007/s12452-021-00239-6[details]
2020
Gubbels, J., van der Put, C., & Assink, M. (2020). Signaleren en melden van kindermishandeling: Een kwalitatief onderzoek naar de ervaringen van zorg- en onderwijsprofessionals. Afdeling Forensische Orthopedagogiek, Universiteit van Amsterdam. [details]
Gubbels, J., van der Put, C. E., & Assink, M. (2019). Risicofactoren voor spijbelen en schooluitval: Een meta-analyse. Kind en adolescent, 40(3), 215-249. https://doi.org/10.1007/s12453-019-00211-w[details]
Gubbels, J., van der Put, C., & Stams, G. J. (2018). Onderzoek naar de effectiviteit en programma-integriteit van “Alleen jij bepaalt wie je bent”. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam. [details]
van der Put, C., Assink, M., Gubbels, J., van Lent, J., & Stams, G. J. (2018). Risico op kindermishandeling verlagen met ARIJ-Needs: "What works-principes" in de jeugdzorg: Een nieuw instrument. Kind en Adolescent Praktijk, 17(3), 16-24. https://doi.org/10.1007/s12454-018-0031-4[details]
2019
Gubbels, J., van der Put, C. E., Assink, M., & Stams, G. J. J. M. (2019). Components of parent training and home visiting programs for child maltreatment. Paper presented at EuSARF 2021.
Gubbels, J., van der Put, C. E., Assink, M., & Stams, G. J. J. M. (2019). Effective components of parent training programs in preventing child abuse: A meta-analytic review. Poster session presented at European Society for Prevention Research (EUSPR) Conference 2019, Gent, Belgium.
Chapter 7: The potential of administrative data in evaluating long-term child maltreatment outcomes of preventive interventions(embargo until 29 June 2024)
van der Put, C., Assink, M., Gubbels, J., van lent, J., & Stams, G-J. (2018). De ontwikkeling van ARIJ-Needs: Een instrument voor behoeftetaxatie in jeugdbescherming. Universiteit van Amsterdam. [details]
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.