Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Dr. L. (Loes) de Jong

Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen
Programme group: Domain Specific Learning

Bezoekadres
  • Nieuwe Achtergracht 127
  • Kamernummer: D8.24
Postadres
  • Postbus 15776
    1001 NG Amsterdam
Contactgegevens
Social media
  • Publicaties

    2022

    • de Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2022). School-based collaboration as a learning context for teachers: A systematic review. International Journal of Educational Research, 112, [101927]. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101927

    2021

    • Admiraal, W., Schenke, W., De Jong, L., Emmelot, Y., & Sligte, H. (2021). Schools as professional learning communities: what can schools do to support professional development of their teachers? Professional Development in Education, 47(4), 684-698. https://doi.org/10.1080/19415257.2019.1665573 [details]
    • De Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2021). Teacher learning in the context of teacher collaboration: connecting teacher dialogue to teacher learning. Research Papers in Education. https://doi.org/10.1080/02671522.2021.1931950
    • de Jong, L., Wilderjans, T., Meirink, J., Schenke, W., Sligte, H., & Admiraal, W. (2021). Teachers' perceptions of their schools changing toward professional learning communities. Journal of Professional Capital and Community, 6(4), 336-353. https://doi.org/10.1108/JPCC-07-2020-0051 [details]

    2019

    • de Jong, L., Meirink, J., & Admiraal, W. (2019). School-based teacher collaboration: Different learning opportunities across various contexts. Teaching and Teacher Education, 86, [102925]. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.102925

    2022

    • Hirose, L. (Author), Dennerlein, S. (Author), de Jong, L. (Author), & Endedijk, M. (Author). (2022). Guiding evaluation of trainings in the field of energy transition. Web publication or website https://doi.org/10.31235/osf.io/yb8w5

    2021

    • Admiraal, W., Schenke, W., de Jong, L., & Sligte, H. (2021). De school als professionele leergemeenschap: Interventies om professioneel leren te bevorderen. In R. Poell, & J. Kessels (Eds.), Handboek Human Resource Development. Organiseren van het leren (pp. 365-380). LannooCampus.
    • Hubers, M., Endedijk, M., Schipper, T., de Jong, L., & Corporaal, S. (2021). Learning communities: Het vormgeven en evalueren van een kansrijke vorm voor een leven lang ontwikkelen. In R. Poell, & J. Kessels (Eds.), Handoek Human Resource Development: Organiseren van het leren (pp. 333-345). LannooCampus.

    2020

    • Admiraal, W. F., de Jong, L., Schenke, W., & Sligte, H. W. (2020). De school als professionele leergemeenschap. In A. Ros, F. Geijsel, J. Dengerink, & B. de Wit (Eds.), Leraar: een professie met perspectief 3 (pp. 37-46). Ten Brink Uitgevers.

    2022

    • de Jong, L., Vaessen, A., Schenke, W., van der Lee, L., Sligte, H. W., & Admiraal, W. F. (2022). Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap. Paper presented at Onderwijs Research Dagen, Hasselt, Belgium.

    Spreker

    • Schenke, W. (speaker), de Jong, L. (speaker) & Vaessen, A. (speaker) (30-6-2022). Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap, Werkconferentie Duurzame ontwikkeling van de school als professionele leergemeenschap, Vleuten.
    • de Jong, L. (speaker) & Sligte, H. (speaker) (23-3-2022). Samen kennis delen, benutten en creëren: Inzichten uit onderzoek naar professionele leergemeenschappen en inspiratie voor de praktijk, de Kring Andragologie.

    2020

    • de Jong, L. (2020). Teacher professional learning and collaboration in secondary schools.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Nevenwerkzaamheden
    • Universiteit Twente
      postdoc