Klijnstra, T., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). Teachers' professional growth in teaching students’ social scientific reasoning. Teaching and Teacher Education, 152, Article 104783. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104783
Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2024). Design Principles for Promoting Students’ Social Scientific Reasoning About Social Problems. The Journal of Social Studies Research, 48(3), 204-217. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/23522798241238459
Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Toward a framework for assessing the quality of students’ social scientific reasoning. Theory and Research in Social Education, 51(2), 173-200. https://doi.org/10.1080/00933104.2022.2132894[details]
Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Educative curriculum materials that can promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). De professionele groei van docenten in het onderwijzen van sociaalwetenschappelijk redeneren. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2023, Amsterdam, Netherlands.
Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Teachers' professional growth in teaching social scientific reasoning. Poster session presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
2022
Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). From Gut to Mind: Towards a Learning Progression of Students Social Scientific Reasoning. Paper presented at AERA, San Diego, United States.
Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Making reasoning about social problems sustainable - Educative curriculum materials to promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI SIG13 conference 'Creating Democratic Societies – Making Democracy Sustainable, Kristiansand, Norway.
Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2022.
2021
Klijnstra, T. (2021). Reasoning about social problems: identifying students’ learning progression. Paper presented at Dag van de Sociologie 2021.
Spreker
Klijnstra, T. (speaker) (5-10-2022). Redeneren over maatschappelijke vraagstukken: van onderbuik naar verstand, ResearchED Laren 2022.
Ruijs, G. (speaker) & Klijnstra, T. (speaker) (16-6-2022). Leren redeneren over maatschappelijke problemen, Docentendag Maatschappijleer 2022.
Klijnstra, T. (speaker) (28-3-2022). Workshop: redeneren over maatschappelijke problemen bij maatschappijwetenschappen, Landelijke LIO-dag 2022 Maatschappijleer, Amsterdam.
Klijnstra, T. (speaker), Ruijs, G. (speaker), Stoel, G. (speaker) & van Boxtel, C. (speaker) (25-3-2022). Symposium: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Symposium docenten Maatschappijwetenschappen: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Amsterdam.
Klijnstra, T. (speaker) & Ruijs, G. (speaker) (12-5-2021). Leren redeneren over maatschappelijke vraagstukken, Conferentie Taalsteun in het Vakonderwijs - SLO.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.