For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.
Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Toward a framework for assessing the quality of students’ social scientific reasoning. Theory and Research in Social Education, 51(2), 173-200. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/00933104.2022.2132894
Klijnstra, T., Stoel, G., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Educative curriculum materials that can promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). De professionele groei van docenten in het onderwijzen van sociaalwetenschappelijk redeneren. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2023, Amsterdam, Netherlands.
Klijnstra, T., Stoel, G., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2023). Teachers' professional growth in teaching social scientific reasoning. Poster session presented at EARLI, Thessaloniki, Greece.
2022
Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). From Gut to Mind: Towards a Learning Progression of Students Social Scientific Reasoning. Paper presented at AERA, San Diego, United States.
Klijnstra, T., Ruijs, G. J. F., Stoel, G. L., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Making reasoning about social problems sustainable - Educative curriculum materials to promote students’ social scientific reasoning. Paper presented at EARLI SIG13 conference 'Creating Democratic Societies – Making Democracy Sustainable, Kristiansand, Norway.
Klijnstra, T., Stoel, G. L., Ruijs, G. J. F., Savenije, G. M., & van Boxtel, C. A. M. (2022). Van onderbuik naar verstand: de ontwikkeling van een progressiemodel voor het sociaalwetenschappelijk redeneren van leerlingen. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2022.
2021
Klijnstra, T. (2021). Reasoning about social problems: identifying students’ learning progression. Paper presented at Dag van de Sociologie 2021.
Talk / presentation
Klijnstra, T. (speaker) (5-10-2022). Redeneren over maatschappelijke vraagstukken: van onderbuik naar verstand, ResearchED Laren 2022.
Ruijs, G. (speaker) & Klijnstra, T. (speaker) (16-6-2022). Leren redeneren over maatschappelijke problemen, Docentendag Maatschappijleer 2022.
Klijnstra, T. (speaker) (28-3-2022). Workshop: redeneren over maatschappelijke problemen bij maatschappijwetenschappen, Landelijke LIO-dag 2022 Maatschappijleer, Amsterdam.
Klijnstra, T. (speaker), Ruijs, G. (speaker), Stoel, G. (speaker) & van Boxtel, C. (speaker) (25-3-2022). Symposium: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Symposium docenten Maatschappijwetenschappen: Redeneren over maatschappelijke problemen: ontwikkeling en implementatie van didactische aanpakken bij Maatschappijwetenschappen, Amsterdam.
Klijnstra, T. (speaker) & Ruijs, G. (speaker) (12-5-2021). Leren redeneren over maatschappelijke vraagstukken, Conferentie Taalsteun in het Vakonderwijs - SLO.
The UvA uses cookies to ensure the basic functionality of the site and for statistical and optimisation purposes. Cookies are also placed to display third-party content and for marketing purposes. Click 'Accept all cookies' to consent to the placement of all cookies, or choose 'Decline' to only accept functional and analytical cookies. Also read the UvA Privacy statement.