Langelaan, B. N., Gaikhorst, L., Smets, W., & Oostdam, R. J. (2024). Differentiating instruction: Understanding the key elements for successful teacher preparation and development. Teaching and Teacher Education, 140, Article 104464. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104464[details]
Hooge, E., Honingh, M., & Langelaan, B. N. (2011). The teaching profession against the background of educationalisation: An exploratory study. European Journal of Teacher Education, 34(3), 297-315. https://doi.org/10.1080/02619768.2011.584865
2025
Langelaan, B. N., Dekker, I., Smets, W., Oostdam, R. J., & Gaikhorst, L. (2025). Making a difference: Insights from in-service teachers' professional development for implementing differentiated instruction in the secondary school classroom. OSF Preprints. https://doi.org/10.31219/osf.io/wnra8_v1
2025
Luijf, E., & Langelaan, B. N. (2025). De verborgen kracht van ouderbetrokkenheid in het mbo: lessen uit Estland. Profiel, 34, 20-23. Article 34.
2023
Blackson, J., & Langelaan, B. (2023). Maatwerk in het mbo: ontwerp en implementatie van een toekomstbestendige opleiding. Profiel, 2023(7), 12-15. [details]
2016
van Veldhuizen, B., Langelaan, B., Geleijnse, J., & Snoek, M. (2016). Door de bril van een ander: leraren kijken naar de toekomst in een internationale setting. Van Twaalf tot Achttien, 26(2), 40-41.
2010
Hooge, E., Honingh, M. E., & Langelaan, B. N. (2010). Een maatschappelijke opdracht voor de werkvloer. BTMO, tijdschrift voor Bestuurders en Toezichthouders van Maatschappelijke Ondernemingen, 2(3), 12-15.
2025
Langelaan, B. N., Dekker, I., Smets, W., & Gaikhorst, L. (2025). Differentiated instruction: beliefs and practices in a secondary school: Roundtable. Abstract from EARLI 2025 Realising Potentials through Education: Shaping the Minds and Brains for the Future, Graz, Austria.
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.