van Langen, M. A. M., Stams, G. J. J. M., Van Vugt, E. S., Wissink, I. B., & Asscher, J. J. (2014). Explaining female offending and prosocial behavior: the role of empathy and cognitive distortions. Laws, 3(4), 706-720. https://doi.org/10.3390/laws3040706[details]
van Langen, M. A. M., Wissink, I. B., van Vugt, E. S., van der Stouwe, T., & Stams, G. J. J. M. (2014). The relation between empathy and offending: a meta-analysis. Aggression and Violent Behavior, 19(2), 179-189. https://doi.org/10.1016/j.avb.2014.02.003[details]
2012
van der Helm, G. H. P., Stams, G. J. J. M., van der Stel, J. C., van Langen, M. A. M., & van der Laan, P. H. (2012). Group climate and empathy in a sample of incarcerated boys. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 56(8), 1149-1160. https://doi.org/10.1177/0306624X11421649[details]
Schalkwijk, F., Cima, M., van Langen, M., Spruit, A., & van Vugt, E. (2021). Morele ontwikkeling en delinquentie. In J. Hendriks, G. J. Stams, & J. Asscher (Eds.), Handboek forensische orthopedagogiek (pp. 85-94). (Ortho: inleidingen, monografieën en leerboeken op het gebied van de orthopedagogiek). Lemniscaat. [details]
van Vugt, E., Schalkwijk, F., Spruit, A., van Langen, M., & Stams, G. J. (2021). Morele interventies. In J. Hendriks, G. J. Stams, & J. Asscher (Eds.), Handboek forensische orthopedagogiek (pp. 517-525). (Ortho: inleidingen, monografieën en leerboeken op het gebied van de orthopedagogiek). Lemniscaat. [details]
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteren’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Je kunt je voorkeur op ieder moment wijzigen door op de link ‘Cookie instellingen’ te klikken die je onderaan iedere pagina vindt. Lees ook het UvA Privacy statement.