Grimshaw, E., & Reijven, M. H. (2021). “We Have a Big Crowd”: The Different Referents of the First-Person Plural in U.S. Presidential Candidates’ Talk on Entertainment-Political Interviews. In M. Kirner-Ludwig (Ed.), Fresh Perspectives on Major Issues in Pragmatics (pp. 61-81). (Routledge research on new waves in pragmatics). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003017462-4[details]
Reijven, M. H. (2021). The co-construction of campaign argumentation on U.S.A. late-night talk shows. Journal of Argumentation in Context, 10(3), 397–417. https://doi.org/10.1075/jaic.20006.rei[details]
Reijven, M. H., & Townsend, R. M. (2021). Communicative Competence and Local Theories of Argumentation: The Case of Academic Citational Practices. In D. Hample (Ed.), Local Theories of Argument (pp. 497-503). Routledge. https://scholarworks.umass.edu/communication_grads_pubs/13/[details]
Scharrer, E., Warren, S., Grimshaw, E., Kamau, G., Cho, S., Reijven, M., & Zhang, C. (2021). Disparaged dads? A content analysis of depictions of fathers in U.S. sitcoms over time. Psychology of Popular Media, 10(2), 275–287. https://doi.org/10.1037/ppm0000289[details]
2020
Reijven, M. H., Cho, S., Ross, M., & Dori-Hacohen, G. (2020). Conspiracy, Religion, and the Public Sphere: The Discourses of Far-Right Counterpublics in the U.S. and South Korea. International Journal of Communication, 14, 5331–5350. https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/13385[details]
Reijven, M. H., Grimshaw, E., & Dori-Hacohen, G. (2020). “That’s Not Funny!” Identity and the organization of interaction on USA entertainment-political interviews. Discourse, Context & Media, 35, [100386]. https://doi.org/10.1016/j.dcm.2020.100386[details]
Reijven, M. (2022). Dissertation of the Year Award of the Language and Social Interaction division at NCA.
Spreker
Reijven, M. (speaker), Durrani, A. (speaker) & Dori-Hacohen, G. (speaker) (17-11-2022). “And all of that!” The long list in political discourse., National Communication Association Conference, New Orleans.
Grimshaw, E. (speaker), Reijven, M. (speaker) & Dori-Hacohen, G. (speaker) (17-11-2022). ‘Slow-Jam The News’ as an Entertainment-Political ritual., National Communication Association Conference, New Orleans.
Reijven, M. (speaker) & van Bijnen, E. (speaker) (19-10-2022). Strategic maneuvering with common ground in Dutch election debates, European Communication Conference (ECREA), Aarhuus.
Reijven, M. (speaker), Durrani, A. (speaker) & Dori-Hacohen, G. (speaker) (28-9-2022). Lists as an argumentative resource in political discourse, 4th European Conference on Argumentation, Rome.
Reijven, M. (speaker) (31-7-2022). The speech code underlying scientists’ participation in the public sphere, Community and Social Interaction Conference: Cultivating Communication Practices, Boulder.
Reijven, M. (speaker) (26-5-2022). “If you entrust me with the presidency, …” The deontics of campaign proposals in U.S.A. presidential debate discourse, 72nd International Communication Association Conference, Paris.
Reijven, M. (speaker) (18-11-2021). “It picks up on a point that’s already been made.” The role of the moderator in U.S. presidential debates., 107th National Communication Association Conference.
Reijven, M. (speaker) (6-8-2021). The social construction of facts as an interactional resource in U.S.A. presidential debates., American Sociological Association Annual Meeting.
2022
Reijven, M. H. (2022). “I want you to defend that!” The Argumentative Structure of U.S.A. Presidential Debates. [Thesis, fully external, University of Massachusetts Amherst].
De UvA maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken voor het functioneren, meten en optimaliseren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om bijv. YouTube filmpjes te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Deze laatste categorie betreffen de tracking cookies. Uw internetgedrag kan worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door op “Accepteer alle cookies” te klikken gaat u hiermee akkoord. Lees ook het UvA Privacy statement
Noodzakelijk
Cookies noodzakelijk voor het basisfunctioneren van de website. Deze cookies worden bijvoorbeeld ingezet om het inloggen voor studenten en medewerkers mogelijk te maken.
Noodzakelijk & Optimalisatie
Cookies die worden geplaatst om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van de website om deze te verbeteren.
Noodzakelijk & Optimalisatie & Marketing
Cookies die in staat stellen bezoekers te volgen en van gepersonaliseerde advertenties te voorzien. Externe advertentienetwerken verzamelen individuele gegevens over internetgedrag. Selecteer deze categorie om YouTube video's te kunnen kijken.