In elke editie van de LeesclUB staat een leesbaar werk centraal – een boek, website, kaart, Instagram-feed, etc.- dat alle deelnemers van tevoren zelf bestuderen. Op maandag 13 maart bespreken we in de speciale Boekenweek-editie van de LeesclUB het werk van Maartje Wortel.
Kerngegevens van evenement De LeesclUB I Studievereniging Helios in gesprek met Maartje Wortel
13 maart 2023
13:00 -15:00

We lezen deze Boekenweek-editie van de LeesclUB het werk Goudvissen en beton van Maartje Wortel. Je kunt een exemplaar van het boek ophalen op de leestafel van de UB. Studievereniging Helios (neerlandistiek) is clUBhost en zal de LeesclUB inhoudelijk begeleiden. De clUB is open voor studenten van alle vakgebieden om het werk te komen bespreken en vragen te stellen aan de auteur en hoe haar werk aansluit bij het Boekenweekthema. Maartje Wortel is als VIP aanwezig!

'Denken met andermans hoofd', noemde de filosoof Schopenhauer lezen al eens. In de LeesclUB steken we de koppen bij elkaar. De clUB is open voor studenten uit alle vakgebieden zodat het werk vanuit verschillende perspectieven kan worden besproken. Deel je kennis en word verrijkt!

Maartje Wortel

Maartje Wortel (1982) werd geboren in Eemnes. Ze werd van de School voor Journalistiek gestuurd omdat ze te veel verzon. Inmiddels is ze als schrijver uitgegroeid tot een van de kenmerkendste van haar generatie. Voor haar debuut Dit is jouw huis ontving ze de Anton Wachterprijs, haar roman IJstijd, verschenen in 2014, werd onderscheiden met de BNG Literatuurprijs. In 2019 verscheen Dennie is een star, dat met veel lof ontvangen werd.

Details en aanmelden

Locatie: VOX-POP, Binnengasthuisstraat 9
Kosten: gratis! Meld je wel van tevoren even aan.

De Boekenweek-editie van de LeesclUB is een samenwerking tussen de Bibliotheek van de Universiteit van Amsterdam, VOX-POP en Helios en is onderdeel van de gezamenlijke Boekenweekprogrammering van VOX-POP en de Universiteitsbibliotheek.