In dit laatste, openbare college van de cursusreeks “Post-Colonial Encounters in Europe” (BA European Studies) reflecteren studenten op hun eigen positie als student in dit vak.
Kerngegevens van evenement Laatste college “Post-Colonial Encounters in Arts and Culture”
26 mei 2023
13:00 -15:00
VOC-zaal

Aan de hand van Gayatri Spivaks essay “Can the Subaltern Speak?” denken zij na over de manieren waarop kunst en literatuur niet-gehoorde stemmen centraal kunnen stellen en hoe zij zich als studenten tot het studiemateriaal hebben verhouden. Ook bespreken we wat het betekent om post- en dekoloniaal werk te doen in een gebouw als het Bushuis. Welke verplichtingen schept de locatie, en hoe daar gehoor aan te geven?

Bushuis/Oost-Indisch Huis

Ruimte VOC-zaal