Feestelijke afsluiting van de leesclubtournee rondom de roman Confrontaties van Simone Atangana Bekono. Tijdens dit publieksprogramma wordt er vanuit verschillende expertises en invalshoeken met de auteur gesproken, worden haar vragen voorgelegd die op zijn gekomen naar aanleiding van haar aanstelling als honorary fellow, en draagt de schrijver voor uit eigen werk.
Kerngegevens van evenement Slotbijeenkomst Campusleesclub met Simone Atangana Bekono
22 mei 2023
SPUI25

Na een welkomstwoord door decaan Marieke de Goede zullen verschillende leesclubmoderatoren, onder wie Gaston Franssen, Tamara van Kessel, Everdien Rietstap, Toni Pape en Feike Dietz, hun belangrijkste bevindingen samenvatten en voorleggen aan Atangana Bekono. Het publiek is daarbij van harte welkom om vragen te stellen en deel te nemen aan de discussie. Door de verschillende perspectieven en expertises die aan bod komen, vormt de avond een afspiegeling van de verschillende vraagstukken die binnen literatuur voorbij komen. Je hoeft niet bij eerdere bijeenkomsten aanwezig te zijn geweest om aan de avond deel te nemen.

Over de Campusleesclub

Ter gelegenheid van de benoeming van Simone Atangana Bekono als Honorary Fellow wordt voor het eerst een leesclubtournee georganiseerd. Haar debuutroman Confrontaties staat de komende weken centraal bij acht  leesclubbijeenkomsten die worden geleid door verschillende moderatoren van de faculteit die vanuit hun expertise met studenten en medewerkers in gesprek gaan over de roman. Bij elke campusleesclub staat een ander thema centraal.