Onderzoek in de Social Sciences & Humanities (SSH) vraagt om een eigen aanpak en faciliteiten om de impact van onderzoeksresultaten te vergroten. Om dit te ondersteunen zijn twee fondsen opgericht: het SSH Impact Fund en het SSH Concept Fund. De fondsen, gericht op alle onderzoekers van de alfa- en gammawetenschappen, worden voor de Faculteit der Geesteswetenschappen feestelijk gelanceerd bij Humanities Labs.
Kerngegevens van evenement Lancering SSH Concept en SSH Impact Fund
27 februari 2024
15:45 -18:00
Workshopruimte Humanities Labs (F0.01)

Het IXA-UvA SSH Concept Fund en het SSH Impact Fund van UvA Ventures Holding bieden onderzoekers financiële ondersteuning om onderzoeksresultaten te valoriseren en daarmee de toepassing van SSH-onderzoeksresultaten in de maatschappij te vergroten. Hierbij kun je denken aan het ontwikkelen van een dienst of product in de vorm van een sociale onderneming of spin-off. De fondsen zijn een waardevolle toevoeging op de valorisatiefaciliteiten en -dienstverlening binnen de UvA. Daarnaast is een nieuwe impact developer voor de geesteswetenschappen aangesteld, die vanaf februari 2024 gaat helpen om voor specifieke projecten de impact buiten de muren van de UvA te vergroten.

Tijdens deze lancering voor onderzoekers van de Faculteit der Geesteswetenschappen vertellen we in een uur over de ‘wie, wat en hoe’ van de nieuwe fondsen, en maak je kennis met de nieuwe impact developer, Boudewijn Koopmans. Daarnaast delen collega’s die je voorgingen hun impact-initiatieven. De borrel vanaf 17:00 uur is het moment om collega’s te ontmoeten en nieuwe connecties te maken.

Bushuis/Oost-Indisch Huis

Ruimte Workshopruimte Humanities Labs (F0.01)
Kloveniersburgwal 48 (hoofdingang)
1012 CX Amsterdam