Voor hun publicatie "Het succes van tweetalig opvoeden" (2012) ontvingen de UvA-medewerkers Elizabeth van der Linden en Folkert Kuiken de populariseringsprijs van de Landelijke Onderzoeksschool Taalwetenschap (LOT).

Elk jaar reikt de Landelijke Onderzoeksschool Taalwetenschap  de populariseringsprijs uit voor het beste populariserende werk op het gebied van de taalwetenschap. Op zaterdag 9 februari werden de winnaars bekend gemaakt tijdens De Grote Taaldag. De jury voor de populariseringsprijs bestond dit jaar uit vier taalkundigen met ervaring op het gebied van populariseren: Margreet Dorleijn, Mathilde Jansen, Leo Noordman en Nicoline van der Sijs.

Van der Linden en Kuiken  delen de prijs met het tijdschrift Onze Taal.