Vorig jaar organiseerden de Studentenraad en de ASVA Studentenunie weer de Docent van het Jaar verkiezing. In de week van 4 tot 8 november konden studenten aan iedere faculteit (behoudens de ACTA) hun stem uitbrengen op juist die docent die hen inspireert en motiveert, kortom die in hun ogen de beste is. Via een gewogen stemming waarin rekening werd gehouden met het aantal studenten en docenten van een opleiding, is vervolgens per faculteit een winnaar bepaald.

Dat Michiel Leezenberg dit jaar niet heeft gewonnen betekent niet dat hij niet bij de beste docenten van de UvA hoort. Integendeel, aan de faculteit Geesteswetenschappen is hij u in de top 10 geëindigd. Dit betekent dat een groot aantal studenten op hem heeft gestemd.

Een aantal studenten heeft daarbij zelfs de moeite genomen om zijn of haar stem te onderbouwen met een eigen motivatie en schreven onder andere:

• ‘Outstanding intellectual abilities and delivery of material in enticing, enthusiastic, and (lest we forget) entertaining manner.’
  • ‘He is a wonderful speaker who is able to captivate students with his patient, lucid and detailed analysis of the study material. Moreover, whenever a question is asked of him, he is able to provide extensive and highly useful answers, whilst also possessing the ability to remain humble and admit when he does not know the answer, which only rarely occurs. Finally, he is open to criticisms from students regarding his interpretation of certain subjects, and even encourages students to be critical. 'You don't have to believe me', he often says when speaking about topics that are somewhat controversial. All in all, he is the best lecturer I've had this year, and one of the best I've had throughout my studies at University.’
Dr. M.M. (Michiel) Leezenberg

Faculteit der Geesteswetenschappen