Studenten, alumni, promovendi en docenten van de UvA werken al jaren samen om elke tweede woensdag van de maand een Historisch Café te organiseren. Dit vindt plaats in café P96 aan de Prinsengracht, Amsterdam. Geschiedenis met een biertje, toegankelijk en tegelijk diepgravend. Iedere maand komt er een historicus praten over een nieuw verschenen boek en discussiëren gasten over historische thema’s. Omdat dit nu niet op locatie kan, maakt het Historisch Café maandelijks twee podcasts. Deze zijn te beluisteren via Soundcloud, Apple podcast en Spotify.

Twee interviews van afgelopen november:

- Rosemarijn Hoefte (UvA) over Anton de Kom en Wij Slaven van Suriname
- René Koekkoek (UU) over zijn nieuwe boek Revolutionaire Tijden.

Ook in december zijn er interessante gesprekken:

- Kunsthistorica Wendelien van Welie (UvA) komt vertellen over de tentoonstelling Body Language: het lichaam in de middeleeuwse kunst in het Catharijneconvent, Utrecht.
- Een gesprek met verschillende gasten over het boek De Slavernij in Oosten West: het Amsterdam onderzoek, onlangs aangeboden aan burgemeester Halsema en wethouder Groot-Wassink van Amsterdam.