Sanneke Stigter (Conservering en Restauratie) ontvangt een UvA Duurzaamheidsbeurs voor het opzetten van het mastervak Placemaking for Conservation. De beurs is bedoeld voor docenten die in hun onderwijs nieuwe ideeën willen uitwerken op het gebied van duurzaamheid.
Lensbomen, Thom Puckey (Foto: Monique Kooijmans)

Het keuzevak Placemaking for Conservation gaat parallel plaatsvinden met de module Placemaking Universiteitskwartier, waarin studenten onderzoeken wat het Universiteitskwartier haar bewoners, bezoekers en gebruikers te bieden heeft aan cultuur, creativiteit, kunst en wetenschap.

In Placemaking for Conservation gaan studenten zich richten op ‘plaats maken’ voor een duurzamer omgang met het cultureel erfgoed van het gebied, en het op een duurzame manier integreren van kunst in de groene ruimte om restauratie te voorkomen. Placemaking for Conservation staat voor een duurzame omgang met kunst en cultureel erfgoed als integraal onderdeel van stadsvernieuwing en ingebruikname van het Universiteitskwartier. Het vak zal vanaf 2022 worden aangeboden.

Over de UvA Duurzaamheidsbeurs

Meer dan ooit komt de impact van het menselijk ingrijpen op onze planeet aan het licht. Daarom vindt de UvA het belangrijk hier in haar onderwijsprogramma’s aandacht aan te besteden. De UvA Duurzaamheidsbeurs biedt docenten de mogelijkheid invulling te geven aan ideeën voor vakken waarin een duurzamer omgang met het land, klimaat, onze energiebronnen en andere natuurlijke hulpbronnen aan de orde wordt gesteld.

Dr. S. (Sanneke) Stigter

Faculteit der Geesteswetenschappen