Universiteiten zijn (semi-)publieke ruimtes waar keuzes in kunst en erfgoed van invloed zijn op de beleving van studenten, medewerkers en bezoekers. Hoe gaan we daar als universiteit mee om? En in hoeverre representeren de werken die in de universiteitsgebouwen aan de muren hangen onze academische waarden? Deze en andere vragen kwamen aan bod op het symposium Curating UvA?! op 24 november. Voorafgaand aan het symposium sprak decaan Marieke de Goede erover met Kitty Zijlmans (emeritus hoogleraar Hedendaagse kunstgeschiedenis aan de Universiteit Leiden) en Olav Velthuis (hoogleraar Cultuursociologie aan de UvA).