Janne E. Nijman, hoogleraar History and Theory of International Law aan de UvA, is benoemd tot hoogleraar International Law aan het Graduate Institute in Genève. Janne Nijman zal deze parttime-aanstelling combineren met haar verantwoordelijkheden aan de UvA en het T.M.C. Asser Instituut.

Het Graduate Institute in Genevè is opgericht in 1927 en is gerenommeerd op het terrein van internationaal recht: 'De hoofdtaak is het analyseren en stimuleren van kritisch denken op het gebied van internationale betrekkingen en ontwikkelingsvraagstukken door middel van onderricht (master- en PhD-programma's), onderzoek, executive onderwijs en publieke evenementen.' Janne heeft zich aangesloten bij de afdeling International Law en zal lesgeven over de geschiedenis van het internationale juridische denken en de rol van steden in het internationale recht en bestuur.

Prof. mr. dr. J.E. (Janne) Nijman

Faculteit der Rechtsgeleerdheid