Elke week maken we kennis met een andere medewerker. Ontdek wat ze het leukste vinden aan hun werk en leer dingen die je nog niet over hen wist. Deze week: PhD-onderzoeker aan de ABS, Mayukh Ghosh.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Dat ik meer leer over dingen waarin ik geïnteresseerd ben en dat ik een maatschappelijke bijdrage lever aan data science en analytics onderzoek. Dat geeft mij veel voldoening in mijn werk.

Op welk onderzoek of project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

Dat is een aantal dingen. Zo heb ik vorig jaar met een aantal PhD-studenten van mijn sectie meegedaan aan de Amazon Last Mile Routing Research Challenge. Dit is een wedstrijd die wordt georganiseerd door Amazon en het Massachusetts Institute of Technology (MIT). We bedachten een model dat de snelste route voor bezorgers voorspelt. Hiermee kunnen we tijdvensters verkleinen en het leveringsproces verbeteren. Het verlaagt ook ook het aantal gemiste bezorgingen en herbezorgingen.

We werken ook samen met het Wereldvoedselprogramma (WFP) en de Northeastern University. Met hen ontwikkelen we datagestuurde analytische oplossingen die voorspellen op welke plekken in de Sahel-regio in Afrika ondervoeding gaat plaatsvinden. Deze voorpsellingen kunnen leiden tot een vroegtijdige interventie. Zo kan ervoor gezorgd worden dat er op tijd hulp wordt verleend aan deze regio's. Hiermee pakken we ondervoeding aan.

Wat weten collega’s waarschijnlijk niet van jou?

Ik ben een amateur-percussionist en het is mijn droom om een keer op te treden met een band op een muziekfestival.