Elke week maken we kennis met een andere medewerker. Ontdek wat ze het leukste vinden aan hun werk en leer dingen die je nog niet over hen wist. Deze week: programmamanager Executive Education, Jannice Daha.

Wat vind je het leukste aan je werk?

Bij Executive Education verzorgen wij kortlopende masterclasses en programma’s voor professionals. Vanwege onder meer robotisering, globalisering en andere technologische ontwikkelingen worden er steeds hogere eisen gesteld aan de vaardigheden van werknemers. Veel professionals willen daarom blijven werken aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Op die manier blijven zij relevant voor de arbeidsmarkt. Het kortlopende onderwijs dat wij aanbieden sluit mooi aan bij het idee van een leven lang leren en biedt professionals de mogelijkheid om op een laagdrempelige manier hun kennis en vaardigheden te verbreden of te verdiepen.

Executive Education is een jong team met groeipotentie, en juist onderdeel uitmaken en bijdragen aan deze groei maakt het werken hier zo leuk. De ontwikkeling zit in meerdere facetten. Zo werken we bijvoorbeeld aan de uitbreiding van ons onderwijsaanbod in lijn met de markt trends, worden interne processen verbeterd en marketing activiteiten uitgebreid. Die ontwikkeling en dynamiek is ontzettend motiverend. En minstens net zo belangrijk: het team bestaat uit leuke en vooral ook grappige collega’s. Humor is een belangrijk onderdeel van werkplezier.

Op welk onderzoek of project van het afgelopen jaar ben je het meest trots?

Geen origineel antwoord, maar ik denk toch wel hoe we als team door de coronacrisis heen zijn gekomen. Het was een uitdagende tijd, waarin we van de ene op de andere dag onze programma’s moesten annuleren. En vervolgens moesten we op creatieve en flexibele wijze op zoek gaan naar mogelijkheden om ons onderwijs in aangepaste vorm aan te bieden. Dat is aardig gelukt, maar we zijn des te blijer (samen met studenten en docenten) dat we weer op locatie mogen lesgeven.

Wat weten collega’s waarschijnlijk niet van jou?

Dat ik in mijn tienerjaren fan was van Formule 1 coureur Ayrton Senna en daar ook een spreekbeurt over heb gehouden in groep 7, die beoordeeld werd met een 10.