Prof. dr. Henriëtte Maassen van den Brink is op 20 mei benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. Zij ontving de onderscheiding uit handen van Toon Mans, burgemeester van Castricum.

Maassen van den Brink ging anderhalf jaar geleden met emeritaat, na een lange en indrukwekkende carrière. ‘Met uw onderzoek en adviezen, uw bestuurlijke activiteiten en uw rol in het debat heeft u enorm veel betekend voor de samenleving’, aldus de burgemeester.

Belangrijk thema in de loopbaan van Maassen van den Brink was op zoek gaan naar het beste wetenschappelijke bewijs dat gebruikt kon worden voor zowel onderwijsbeleid als -praktijk. Zij was hoogleraar aan de UvA en aan de Universiteit Maastricht. In 2008 richtte ze TIER op, het Top Institute for evidence based Education Research. Tussen 2014 en 2018 was ze voorzitter van de Onderwijsraad.

Lees meer over de plechtigheid en de verdiensten van Henriëtte Maassen van den Brink in het Castricums Dagblad.