Sandra de Kruijf wordt per 1 augustus de nieuwe directeur bedrijfsvoering van UvA EB. Zij volgt Wilma de Munck op die per 1 september met vervroegd pensioen gaat.
Sandra de Kruijf

Sandra de Kruijf studeerde Bestuurskunde en Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.  Zij werkte onder andere als adviseur strategie bij de Rabobank, als senior consultant bij Capgemini Ernst & Young en ze was hoofd P&O bij Rechtbank Rotterdam. Ook bekleedde ze diverse functies bij Staatsbosbeheer en was ze lid van het algemeen bestuur bij Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden.

Van 2014 tot 2017 was zij directeur bedrijfsvoering aan de Faculteit Educatie bij de Hogeschool Utrecht. Sinds 2017 was zij afdelingshoofd bedrijfsvoering bij het gerechtshof Amsterdam. Gedurende haar loopbaan heeft ze uitgebreide kennis en ervaring opgedaan over alle kanten van bedrijfsvoering.

De Kruijf start op dinsdag 9 augustus in haar nieuwe functie met een uitgebreid introductieprogramma. Hiermee maken we haar wegwijs in de universitaire en facultaire gemeenschap en kan ze kennis maken met haar nieuwe collega’s. Wilma de Munck werkt nog bij UvA EB tot 1 september.

Functie directeur bedrijfsvoering

De directeur bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de (strategische) ontwikkeling en uitvoering van de bedrijfsvoering in brede zin: financiën, personeel & organisatie, huisvesting en facilitaire zaken, marketing & communicatie en ICT. Samen met de decaan, de afdelingsvoorzitters van de ABS en de ASE  vormt de directeur bedrijfsvoering het dagelijks bestuur van UvA EB.