Hoe innovatief zijn Nederlandse organisaties? Hoe geven zij vorm aan hun ambities? En welke belemmeringen ervaren zij daarbij?

Over het onderzoek

Om deze en andere vragen te beantwoorden voert het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Universiteit van Amsterdam jaarlijks de Nederlandse Innovatie Monitor uit. In de monitor beantwoorden leidinggevenden en bestuurders vragen over innovatie, digitalisering, duurzaamheid en ondernemerschap. In het kader van onderzoek voor het ministerie van Economische Zaken en Klimaat is er dit jaar extra aandacht voor het Nederlandse vestigings- en ondernemingsklimaat. Werk je momenteel bij een bedrijf dat voorop loopt op het gebied van innovatie? Of ken je iemand die werkt bij een innovatief bedrijf? Vul dan nu de monitor in of stuur hem door!

Wat levert deelname u op?

• Een op maat gemaakte managementrapportage waarmee u inzicht krijgt in het innoverend vermogen van uw eigen organisatie en deze kunt vergelijken met het gemiddelde van uw sector.
  • Kans op de Nederlandse Innovatie Prijs 2023 i.s.m. AVROTROS (zie winnaar 2022).
  • Uw stem laten horen over actuele ondernemerschapsthema’s.

Het invullen van de vragenlijst vergt ongeveer 10 à 15 minuten. U kunt de vragenlijst desgewenst verspreid over de tijd invullen. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en (volledig geanonimiseerd) gekoppeld aan data van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).