Thuis studeren zonder fysiek contact met medestudenten en docenten is een uitdaging! We zijn trots op de berichten die we ontvangen over hoe flexibel en constructief jullie met deze situatie omgaan. We snappen dat het misschien makkelijk is om achterover te hangen of de motivatie te verliezen.

De opleidingen proberen er alles aan te doen om jullie zo optimaal mogelijk te laten studeren in deze Corona-periode. Zie deze tijd dan ook niet als vakantie en neem je eigen verantwoordelijkheid om te blijven studeren. Hieronder enkele tips die je misschien helpen om ‘bij de les’ te blijven:

- Probeer een regelmatig ritme qua bedtijden, pauze, maaltijden aan te houden.
- Douche regelmatig en kleed je aan voor een reguliere dag.
- Studeer regelmatig, bijvoorbeeld in blokken van 1 à 2 uur.
- Neem pauze en laat dit ook een echte pauze zijn (dus niet half achter je bureau).
- Maak een plan voor wat je op een dag wil doen, schrijf bijvoorbeeld 3 studietaken op om af te strepen.
- Doe de ‘moeilijkste’ taken in de ochtend.
- Probeer contact te houden met je medestudenten, studeer bijvoorbeeld waar mogelijk samen (digitaal).
- Houd ook naast de studie contact met je medestudenten.
- Volg al het onderwijs zoals aangeboden op Canvas of andere digitale middelen
- Ga naar buiten (zo lang het mag) en blijf bewegen.
- Optimaliseer je studeerplek, ruim op, maak het gezellig etc.

Als je vragen of opmerkingen hebt, schroom niet om contact te zoeken met je mentor of het hoofd van de opleiding om even digitaal bij te praten.

Houd ten slotte je e-mail en Canvas regelmatig in de gaten voor instructie en mededelingen,