Een groot deel van de coronamaatregelen in Nederland vervalt. Tegelijk wordt het coronatoegangsbewijs geïntroduceerd en gelden op sommige plekken nog capaciteitsbeperkingen. In deze update lees je wat de impact hiervan op activiteiten en evenementen op de UvA is. Ook vind je meer informatie over nog geldende maatregelen op de campus.

Alle activiteiten en evenementen in het kader van onderwijs, onderzoek en bedrijfsvoering van de UvA kunnen vanaf 25 september plaatsvinden op UvA-locaties zonder coronabeperkingen. Dus op volle capaciteit. Er is geen coronatoegangsbewijs nodig.

Het gaat hier om onderwijs- en onderzoeksgerelateerde activiteiten die primair gericht zijn op (toekomstige) studenten en medewerkers, maar waarbij ook gasten aanwezig kunnen zijn.

Naast reguliere colleges gaat het bijvoorbeeld ook om (diploma)uitreikingen, promoties, oraties, open dagen, netwerkbijeenkomsten, lezingen, symposia, seminars, teambijeenkomsten, afscheidsbijeenkomsten, diesviering, opening academisch jaar.

Meer informatie over activiteiten zoals feesten en gala's, bijeenkomsten op externe locaties en horeca vind je op deze pagina.

Klachten? Blijf thuis en laat je testen

Ook na 25 september blijven studenten en medewerkers met coronagerelateerde klachten thuis en laten zich testen bij de GGD.

Tentamens en de maximale groepsgrootte

Ook nu de 1.5 meter maatregel en de mondkapjesplicht vervallen, blijven studenten en medewerkers met coronagerelateerde klachten thuis en laten zich testen bij de GGD. Op deze pagina vind je een overzicht van alle geldende maatregelen op de UvA.

Vaccineren en zelftesten

Zelftesten en vaccineren blijft belangrijk om zo veilig en verantwoord mogelijk terug te kunnen naar de campus. We doen dan ook een dringend beroep op iedereen om zich – als dat kan – te laten vaccineren. Kijk hier voor alle priklocaties in Amsterdam.

We vragen je ook om minimaal 2 keer per week een zelftest te doen. Er zijn gratis zelftests beschikbaar bij verschillende ingangen van de panden op de campus. Je kunt ook nog steeds je zelftest via zelftestonderwijs.nl bestellen.

Ventilatie

In alle gebouwen is natuurlijke of mechanische ventilatie aanwezig die voldoet aan de RIVM-richtlijnen. We hebben voor alle ventilatiesystemen een onderhoudscontract afgesloten om ervoor te zorgen dat ze veilig en betrouwbaar in te zetten zijn. De ventilatie wordt regelmatig gecontroleerd en wordt waar nodig bijgesteld.

Andere veiligheidsmaatregelen

Ook blijven we andere extra hygiënemaatregelen nemen, zoals extra schoonmaakwerkzaamheden en ontsmettingsmogelijkheden.

Meer informatie over het collegejaar 2021-2022

Op deze pagina staat alle informatie over onderwijs in het collegejaar 2021-2022 gebundeld. De pagina wordt zo snel mogelijk geupdatet. Voor specifieke informatie kunnen studenten en medewerkers bij hun eigen faculteit of opleiding terecht.

Andere informatie