Ook in het academische jaar 2022-2023 mogen studenten die hun opleiding door corona(maatregelen) niet hebben kunnen afmaken, zich alsnog inschrijven voor een bachelor of master.

Net als in andere jaren is de richtlijn dat de vertraging in de bachelor niet meer dan 15 studiepunten mag zijn, omdat er anders geen studeerbaar programma overblijft (er moeten dan te veel punten in de masterfase worden behaald). De uitzondering geldt niet voor leerlingen van het voortgezet onderwijs.

De zogenoemde ‘voorwaardelijke toekenning’ geldt alleen voor studenten met een vooropleiding uit de EER. Voor studenten met een vooropleiding uit niet EER-landen blijft de normale toekenning gelden.

Meer informatie

UvA-opleidingen communiceren zo snel mogelijk naar aankomende studenten welke precieze voorwaarden per opleiding gelden en hoe inschrijving werkt.