Twee masterstudenten van de UvA zijn genomineerd voor de finale van de ECHO Award 2019: Sahar Afzal, student Conflict Studies, en Ahmed Bayoumy, student Geneeskunde.
ECHO Award 2018
Uitreiking ECHO Award 2018

Op 26 september worden de winnaars van een ECHO Award bekendgemaakt in Loyens & Loeff in Amsterdam.

Sahar en Ahmed onderscheiden zich beiden door bovenmatige studieprestaties, een grensverleggende instelling, bruggenbouwerskwaliteiten, actieve maatschappelijke betrokkenheid en leiderschap.

Sahar Afzal

Sahar Afzal zet haar eigen stem in om de stem van andere jongeren te laten horen, onder andere door haar werk als bestuurslid bij de Nederlandse tak van UN Women, de vrouwenorganisatie van de VN. Deze zomer studeerde Sahar af aan het Amsterdam University College en in september is ze gestart met de master Conflict Studies aan de Universiteit van Amsterdam.

Ahmed Bayoumy

Ahmed Bayoumy loopt voor zijn master Geneeskunde coschappen in het Amsterdam UMC. Daarnaast werkt hij parttime als werkstudent bij Defensie. Ahmed wil andere studenten met een migratieachtergrond motiveren om zich naast hun studie ook in te zetten voor de krijgsmacht.

Over de ECHO Award

ECHO, het landelijke Expertisecentrum Diversiteitsbeleid, maakt met de uitreiking van de award excellente studenten met een niet-westerse achtergrond zichtbaar die kunnen bijdragen aan gelijke kansen voor iedereen. De winnaars worden beloond met een volledig verzorgde Summercourse aan UCLA, the University of California Los Angeles in de Verenigde Staten. De ECHO-finalisten worden ook automatisch ECHO-ambassadeur, waarbij ze zich inzetten om jongeren te inspireren om te excelleren in hun werk- en studieloopbaan.