De Universiteit van Amsterdam doet mee aan Orange the World. Tijdens deze internationale campagne, van 25 november tot en met 10 december 2019, laten we zien dat onze universiteit de strijd tegen geweld tegen meisjes en vrouwen steunt. Dit zijn de '16 Days of Action against Violence'.
Orange the World

De Universiteit van Amsterdam neemt inclusiviteit en een gezonde en veilige universitaire omgeving serieus en is een integrale partner in het vergroten van de kennis en het versterken van de bewustwording omtrent geweld tegen vrouwen en meisjes. De rol van de UvA is educatie en het genereren van blijvende aandacht voor dit onderwerp.

Het Chief Diversity Officer team en partners bij de UvA organiseren tijdens de Orange the World campagne meerdere events voor en door studenten en medewerkers. Ook is de Orange the World campagne een startpunt voor het Chief Diversity Officer team om gedurende het hele collegejaar stil te staan bij seksueel geweld en sociale veiligheid. In maart 2020 volgen meer activiteiten. De Taskforce Sociale Veiligheid steunt de initiatieven.

Roeterseilandcampus kleurt oranje

Het oranje uitlichten van een gebouw is een vast onderdeel van Orange the World. Voor de UvA is dat De Brug op de Roeterseilandcampus, op 25 november van 17.00 tot 22.00 uur.

Events

Tijdens de Orange the World campagne organiseert en sponsort het Chief Diversity Officer team van de UvA zes events rondom de thema’s geweld tegen vrouwen, het veiliger maken van de UvA, het voorkomen van seksueel geweld en sociale veiligheid.