In deze bundel brengen stafleden, alumni en een student de afgelopen vijftig jaar in kaart.
Theaterwetenschap aan de Amstel

Daarbij komen onderwerpen aan de orde als: hoe kwam de benoeming van Hunningher tot stand; hoe positioneerde hij zijn instituut ten opzichte van de Duitse en de Angelsaksische traditie; hoe ontwikkelde het onderwijs- en het onderzoeksprogramma zich en op welke manier heeft Theaterwetenschap Amsterdam bijgedragen aan de kennis van het theater in Nederland en aan de Nederlandse theaterpraktijk.

Theaterwetenschap aan de Amstel. Vijftig jaar onderwijs en onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam

• Sylvia Alting van Geusau, Peter Eversmann en Rob van der Zalm (red.)
  • Amsterdam: Amsterdam University Press, 2014
  • ISBN: 978 2 503 53638 5