De Bibliotheek heeft circa 45 nieuwe studieplekken op de derde verdieping van het REC-H gebouw, waarvan de helft met een groot beeldscherm. Studenten kunnen hun laptop hierop aansluiten en zo comfortabel werken op een groot scherm of het scherm inzetten als tweede scherm. Met de uitrol van deze eerste nieuwe plekken met grote schermen wil de Bibliotheek tegemoet komen aan verschillende behoeften van studenten.
Library Learning Centrum (REC-H)

Voldoen aan verschillende behoeften

In gebouw REC-H zijn nu drie verschillende studieruimtes. Op de eerste verdieping vind je een flexibele studiezaal die op verschillende manieren kan worden ingericht: van individuele studieplekken naar een samenwerkingsruimte. Op de tweede verdieping is een ruimte met video belkappen, waar studenten online colleges kunnen volgen of online kunnen samenwerken. En nu op de derde verdieping kunnen studenten gebruikmaken van individuele studieplekken met grote monitoren.

Robin van der Meer, coördinator Bibliotheek op Roeterseilandcampus: “We zoeken zoveel mogelijk diversiteit. Het gaat om het inspelen op de behoefte van de doelgroep op een bepaald moment: de ene keer willen studenten zich concentreren in een rustige ruimte, de andere keer willen ze samenwerken en hardop kunnen praten, een online college volgen of zoomen met medestudenten. Of ze willen graag een extra scherm om lekker mee te werken.

Verder uitbreiding studieplekken

Op de Roeterseilandcampus wordt momenteel gewerkt om het aantal studieplekken uit te breiden en zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen en behoeften van studenten. Zo worden momenteel in gebouw J/K de studieplekken gerenoveerd.

Vragen?

Vraag het de Bibliotheek.