De vele denktanks, expertpools en debatcenters die zich met regelmaat buigen over de stad en stedelijke ontwikkeling kunnen niet voorkomen dat er nog steeds fouten worden gemaakt op dit vlak. Op maandagavond 3 april gaan we vanaf 19.00 uur met vier gekende experts in op de vraag: wat mogen de hoofdrolspelers in stedelijke ontwikkeling echt, maar dan ook echt niet vergeten? Zo weet jij aan het einde van de avond precies wat je met vette letters in je agenda moet zetten voor het geval je betrokken bent/wordt bij het spel om de gebouwde omgeving.
Kerngegevens van evenement No regret urban development: planologie en vastgoed
3 april 2023
19:00 -22:00

Programma

Docent planologie Bas Hissink Muller voelt vier professoren aan de tand, in drie rondes. Eerst krijgt elke professor het podium, dan bevragen zij elkaar, waarna de vloer wordt geopend voor vragen uit de zaal.

19.00 uur           Ontvangst
19.15 uur           Start programma
21.00 uur            Borrel
22.00 uur            Einde

Sprekers

• prof.dr. Pieter Tordoir: Hoogleraar economische geografie en planologie en eigenaar Ruimtelijk Economisch Atelier Tordoir
  • em.prof.dr. Peter van Gool: Emeritus hoogleraar vastgoedeconomie bij de Business School en Amsterdam School of Real Estate met vele (voormalige) praktijkfuncties (e.g. Spoorwegpensioenfonds)
  • em.prof.dr. Willem Salet: Emeritus hoogleraar planologie en erelid van de Association of European Schools of Planning
  • prof.dr Gert-Jan Hospers: Bijzonder hoogleraar sociale geografie (Radboud Universiteit) en oprichter Stichting Stad en Regio
  • Bas Hissink Muller, moderator: Docent planologie voor onderzoeksmethodologie en gebiedsontwikkeling

De Doelenzaal (Universiteitsbibliotheek), Singel 425, Amsterdam

Aanmelden

De bijeenkomst is toegankelijk voor alumni van de opleidingen Sociale Geografie, economie en andere geïnteresseerden. Aanmelding is mogelijk tot maandag 29 maart 2023. Indien je verhinderd bent verzoeken we je af te melden via auv@uva.nl.

Deze bijeenkomst van de Kring Geografie en Planologie maakt onderdeel uit van een masterclass. Wil je meer dan één sessie? Dan kun je ook deelnemen aan de gehele masterclass: Samenwerken aan een Vitale Stad. Klik hier voor meer informatie.