For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Dr. J.A.M. (Jan) Wesseling

Faculty of Economics and Business
Education Service Centre

Visiting address
  • Roetersstraat 11
Postal address
  • Postbus 15961
    1001 NL Amsterdam
Contact details
  • Publications

    1998

    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. J. L. (1998). Executive Information Systems. In J. A. Oosterhaven (Ed.), ICT-thema's voor managers (pp. 86-97). Alphen aan de Rijn/Diegem: Samson Bedrijfsinformatie. [details]

    1997

    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. (1997). Datamining. In J. A. Oosterhaven (Ed.), ICT-thema's voor managers. (pp. 78-86). Alphen aan den Rijn/Diegem: Samsom Bedrijfsinformatie. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. (1997). Datawarehousing. In J. A. Oosterhaven (Ed.), ICT-thema's voor managers. (pp. 68-77). Alphen aan den Rijn/Diegem: Samsom Bedrijfsinformatie. [details]

    1996

    • Eiben, A. E., Euverman, T. J., Kowalczyk, W., Peelen, E., Slisser, F., & Wesseling, J. A. M. (1996). Comparative adaptive and traditional techniques for direct marketing. In H. J. Zimmermann (Ed.), Proceedings of the 4th European congress on intelligent techniques and soft computing (pp. 434-437). Aachen: Verlag Mainz. [details]

    1995

    • Wesseling, J. A. M. (1995). Industriele statistiek [Review of: . ea (1995) Industriele statistiek]. In ea, & P. J. A. Banens (Eds.), Unknown Dordrecht: Kluwer Bedrijfswetenschappen.

    2001

    • Wesseling, J. A. M. (2001). Interestberekeningen - met toepassing van Excel; deel II. In A. J. E. M. Vollenbroek, & J. D. Wegink (Eds.), Persoonlijke Financiële Planning in modellen (pp. 1220.00-1-1220.00-24). Haarlem: De Saayer Business Publications. [details]

    2000

    • Wesseling, J. A. M., & van den Bergh, A. (2000). Realistische interestberekeningen met toepassing van Excel. Schoonhoven: Academic Service. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & van den Bergh, A. (2000). Financiële rekenkunde: realistische interestberekeningen - met toepassing van Excel. In Persoonlijke Financiële Planning in modellen (pp. 1210.001-1210.008). Haarlem: De Saayer Business Publications. [details]

    1998

    • Wesseling, J. A. M. (1998). Business intelligence - meer dan een kwestie van vertrouwen. In M. van Ommeren (Ed.), Business intelligence - meer dan een kwestie van vertrouwen. (pp. 3). Amsterdam: Giarte Publishing BV. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. J. L. (1998). Executive Information Systems helpen de manager. Industrial Power, 3(3), 64-68. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. J. L. (1998). Query Tone: de toekomst van Decision Support Systems. In J. de Waard (Ed.), Trends in documentmanagement - van microfilm tot kennismanagement (pp. 75-86). Utrecht: F&G Publishing. [details]

    1996

    • Wesseling, J. A. M., & Koers, A. (1996). Ervaringen rondom het gebruik van Executive Information Systems. In Leerboek informatica Alphen aan den Rijn: Samson Bedrijfsinformatie. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & e.a., U. (1996). Comparing adaptive and traditional techniques for direct marketing. In H. J. Zimmermann (Ed.), Proceedings of the 4th European congress on intelligent techniques and soft computing (pp. 434-437). Aachen: Verlag Mainz.

    1995

    • Eiben, A. E., Euverman, T. J., Kowalczyk, W., Peelen, E., Slisser, F., & Wesseling, J. A. M. (1995). Genetic algorithms and neural networks vs. statistical techniques: A case study in marketing. Trier, Duitsland: 5th International workshop on parallel applications. [details]
    • Eiben, A. E., Euverman, T. J., Kowalczyk, W., Peelen, E., Slisser, F., & Wesseling, J. A. M. (1995). Modelling customer satisfaction in the market for mutual funds investment companies with neural networks and genetic programming. In 48th ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research) congress Den Haag: ESOMAR. [details]
    • Eiben, A. E., Euverman, T. J., Kowalczyk, W., Peelen, E., Slisser, F., & Wesseling, J. A. M. (1995). Respons modelling en doelgroepselectie in een business-to-business markt. In Congress Henry Stewart conference studies: Toepassing van neurale netwerken in marketing Amsterdam: Congress Henry Stewart. [details]
    • Wesseling, J. A. M., & ea, U. (1995). Ervaringen rondom het gebruik van Executive Information Systems: de koning te rijk met EIS. Den Haag: Vereniging voor Strategische Beleidsvorming. [details]

    1995

    • Peelen, E., Slisser, F., & Wesseling, J. A. M. (1995). Het Hewlett Packard mailingselectieprobleem. Amsterdam: Stichting Marketing Intelligence & Technology. [details]
    • Slisser, F., Peelen, E., & Wesseling, J. A. M. (1995). Bepalen van klanttevredenheid bij de Robeco Groep. Amsterdam: Stichting Marketing Intelligence & Technology. [details]

    2007

    • Buitelaar, W. L., & Wesseling, J. A. M. (2007). Hes Consultancy revisited: een toekomstverkenning. Amsterdam: Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
    This list of publications is extracted from the UvA-Current Research Information System. Questions? Ask the library or the Pure staff of your faculty / institute. Log in to Pure to edit your publications. Log in to Personal Page Publication Selection tool to manage the visibility of your publications on this list.
  • Ancillary activities
    No ancillary activities