For best experience please turn on javascript and use a modern browser!
You are using a browser that is no longer supported by Microsoft. Please upgrade your browser. The site may not present itself correctly if you continue browsing.

Het bedrijf Sightcorp is opgericht door hoogleraar Computer Vision Theo Gevers en onderzoeker Roberto Valenti als spin-off van de Universiteit van Amsterdam. Het doel van de samenwerking is om onderzoek op het gebied van computer vision en deep learning om te zetten in commerciële en bruikbare software om klanten gepersonaliseerd inzicht te geven in het gedrag van consumenten. De technologie stelt media-eigenaren in staat om adverteerders en media-inkopers te voorzien van betekenisvolle publieksinzichten en datavisualisaties op basis van anonieme live-analyses. Sightcorp’s product en het ondersteunende academische onderzoek hebben de afgelopen jaren aandacht en waardering gekregen van over de hele wereld.

Het Amerikaanse bedrijf Raydiant neemt het team, de bedrijfsnaam en de technologie van Sightcorp over. Raydiant is een in-locatie ervaring management platform voor grote internationale merken in retail, e-commerce, restaurants en meer. Met de overname wil het bedrijf met Sightcorp dynamische, geoptimaliseerde content op schermen leveren, aangedreven door real-time inzichten met publieks- en prestatiegegevens. ‘We zijn verheugd om de ongeëvenaarde technologie van Sightcorp toe te voegen aan ons productaanbod om nog beter te kunnen voldoen aan de veranderende behoeften van bedrijven, klanten en werknemers wereldwijd,’ zegt Bobby Marhamat, CEO van Raydiant.

Met de overname is Sightcorp klaar voor de commerciële wereldmarkt. Oprichter Theo Gevers: ‘De jaren van oprichting, technische ontwikkeling en commercialisering zijn inspirerend, leuk en uitdagend geweest. Dit kun je alleen doen met een fantastisch technisch team. Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de inspirerende samenwerking en ik wens Raydiant veel succes met het verder ontwikkelen van de technologie en het op de markt brengen van het product op wereldwijde schaal.’