Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

In de huidige samenleving is duurzaamheid een onmisbaar onderwerp geworden. Of het nu gaat om 'Groen', 'Duurzaam' of 'Sociale Verantwoordelijkheid', de dringende noodzaak voor bedrijven en individuen neemt alleen maar toe. Is het de verantwoordelijkheid van bedrijven alleen, of kunnen we allemaal bijdragen aan een duurzamere toekomst? 

Dit gesprek biedt een mooie gelegenheid om meer inzicht te krijgen in duurzaamheid en de rol van marketing en innovatie bij het aanpakken van de klimaatcrisis. Doe mee aan deze waardevolle discussie, die gemodereerd wordt door Lotte Schipper.

 

Over Willemijn van Dolen

Willemijn van Dolen is hoogleraar Marketing en verzorgt de openingslezing tijdens de Universiteitsdag. Hierin gaat zij in op de vraag of duurzame marketing mogelijk is en of we de klimaatcrisis kunnen oplossen door onze consumptiepatronen aan te passen. In het panelgesprek verkennen Willemijn en de twee andere sprekers deze vraagstukken verder samen met het publiek.  

Over Zeph van Berlo

Zeph van Berlo is communicatiewetenschapper aan de UvA. Hij informeert ons over de nieuwe technologieën zoals virtual reality (VR) om duurzaam gedrag te bevorderen. Ontdek hoe de VR-tijdmachine mensen bewust maakt van de impact van hun aankoopgedrag en hoe dit de echte wereld kan beïnvloeden. 

Over Florentine Gillis

Florentine Gillis (34) heeft na haar Master in Business Administration aan de UVA bij verschillende b2c merken, zoals SnappCar, Coca-Cola en RTL, gewerkt als marketing manager. "We leven in een maatschappij waar alles altijd meer moet, maar het moet juist minder!" Gedurende 5 jaar heeft Florentine toen o.a. haar kledingkast verduurzaamd. Ze eindigde met een kast vol mooie, duurzaam geproduceerde kledingstukken. Echter voor elk feestje wilde ze weer iets "nieuws" aan, maar ze wilde niet weer iets moeten kopen en dacht dit hebben vast veel meer mensen. Zo is CIRCLE CLOSET geboren. Het is onze missie om de fashion industrie circulair te helpen maken.

Over Lotte Schipper

Na een jaar in de VS te hebben gewoond, is Lotte Schipper op 18-jarige leeftijd actief geworden in de politiek. Eerst in de landelijke jongerenpolitiek, later ook binnen de Europese en Amsterdamse politiek. Tussendoor studeerde ze aan de UvA, waar ze zowel een bachelor als master Europese Studies behaalde. Van de politiek heeft ze twee jaar terug (tijdelijk) afscheid genomen, maar ze is nog steeds maatschappelijk betrokken. Ze werkt nu als consultant in de publieke sector, vervult bestuursfuncties en Schipper is haar eigen onderneming gestart als dagvoorzitter en presentator.