Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.

Marketing & Duurzaamheid, een contradictio in terminis? 

Tegenwoordig kun je niet meer om het thema duurzaamheid heen. Of het nu ‘Groen’, ‘Duurzaam’ of ‘Sociale Verantwoordelijkheid’ wordt genoemd, de noodzaak voor bedrijven om duurzamer te opereren, wordt steeds groter. Ook burgers worden zich steeds meer bewust van hun al dan niet duurzame  consumentengedrag. Maar bestaat zoiets als duurzame marketing en kunnen we ons uit de klimaatcrisis consumeren? In de openingslezing gaat professor Willemijn van Dolen in op deze vragen op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten.

Over Willemijn van Dolen

Prof. dr. Willemijn van Dolen is hoogleraar Marketing en Impact Director Center for Responsible Consumption. Ze richt zich op duurzaamheid, ethiek, consumptiegedrag en (responsible) marketing. Zo doet ze onder meer onderzoek naar greenwashing, het effect van online communicatie van CEO’s over sociaal-politieke onderwerpen, duurzaamheid & marketing, en hoe veranderende consumptiepatronen het welzijn van consumenten beïnvloeden. 

Willemijn van Dolen is de keynotespreker op de Universiteitsdag van 23 september 2023.