De Faculteit der Geesteswetenschappen is verspreid over negen locaties in het hartje van Amsterdam.

Medewerkers zien vanaf hun werkplek de uitgeverijen op de Singel, het Paleis op de Dam, het Rijksmuseum en de munttoren. Studenten zijn alom aanwezig in de stad, fietsend tussen gebouwen en als aanjagers en participanten van culturele en politieke activiteiten in de hoofdstad.

Herhuisvesting

De Universiteit van Amsterdam bouwt op en rond het Binnengasthuisterrein het Universiteitskwartier. Dit zal in de toekomst de thuisbasis zijn van de Faculteit der Geesteswetenschappen en UvA-brede voorzieningen zoals de Universiteitsbibliotheek.