De manier waarop in een digitaliserend landschap we als merken communiceren met onze klanten en stakeholders verandert ingrijpend. In deze masterclass laten wetenschappers en praktijkmensen zien wat verandert. En, wat wel en niet werkt.
Persoonlijk en effectief
Innovatief
Incompany
Ontwikkelingen in digitale media en marketingtechnologie hebben grote impact op onze merkcommunicatie. Het monopolie op media is verdwenen. Iedereen communiceert over het merk. Het is de uitdaging om de regie te blijven voeren over de communicatie over ons merk. Vanuit diepgaand inzicht consumenten en de grondgedachten die aan het merk ten grondslag liggen. En via earned, social en paid media de doelgroep te bereiken en het (digital) engagement met het merk te vergroten. Vanuit inzicht in wat mensen drijft. Innovatief op juiste fronten, maar ook persoonlijk en effectief.
Heb je vragen over dit programma?
Neem gerust contact op met Maartje Luinenburg. Of download de brochure voor het uitgebreide programma.
Email: m.l.luinenburg@uva.nl
Telefoon: 0 6415 08 690
Dit programma is bedoeld voor communicatie-, marketing-, media-, brand- en marketingcommunicatiemanagers en directors die (mede) verantwoordelijk zijn voor marketing & communicatie.
Onze wereld ondergaat momenteel grote veranderingen. De zorg om onze gezondheid, planeet en onze onderlinge verhoudingen heeft grote consequenties voor hoe merken communiceren. Digitale media en technologie spelen een steeds grotere rol binnen de communicatie van merken, daar waar het monopolie op de media verdwenen is. Dit heeft tot gevolg dat elk merk gemakkelijk van zich kan laten horen maar ook dat push-marketing steeds minder terrein inneemt, ten bate van online engagement.
Hoe ga je om met deze uitdagingen? Hoe zorg je dat jouw merk effectief communiceert binnen een overbezet speelveld? En hoe zorg je dat je de regie kan blijven voeren bij de communicatie van en over jouw merk? Kan dat überhaupt nog?
Binnen de Masterclass Digitale Marketing en Communicatie gaan we deze uitdaging aan. Zo behandelen we het belang van diepgaand inzicht in drijfveren en behoeften van consumenten, de inzet van marketingtechnologie om de doelgroep te bereiken en de engagement met het merk te vergroten. Innovatief op de juiste fronten, maar persoonlijk en effectief tegelijkertijd.
Deze masterclass bestaat uit zeven bijeenkomsten, waarvan de laatste facultatief is.
"Dankzij de bevlogen docenten en zorgvuldig gekozen onderwerpen heeft deze serie masterclasses mij veel nieuwe inzichten gegeven!"Sanne Vlutters, Creatief Strateeg bij Junction creative + digital agency
Deze masterclass wordt gegeven door:
Jorge Labadie
drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en External Lecturer, UvA.
Ed Peelen
Ed Peelen is programma directeur van de UvA Academy en bijzonder hoogleraar content marketing. Ed is gespecialiseerd in het klantgerichter of user centric krijgen van organisaties.
De masterclass wordt begeleid door Drs. Jorge Labadie MBM, Strategy Director 37°Celsius en Affiliate Professor, UvA en Prof. Dr. Ed Peelen, UvA. Verschillende wetenschappers verzorgen een bijdrage in het programma, o.a. Dr. Stefan Bernritter (King’s Business School, King’s College London), Dr. Andrea Weihrauch (UvA), Dr. Lotte Willemsen, (Hogeschool Rotterdam) en Prof. Dr. Guda van Noort (UvA).
Diverse gastsprekers zullen verder een bijdrage verzorgen, o.a. Elias Crum (Partner bij Marketing Guys), Dr. Daan Muntinga (Strategist and Scholar), Stefan Bothoff (Social Media Manager bij VodafoneZiggo), dr. Roeland Dietvorst (Lead Behavioral Scientist bij NN Investment Partners), Dr. Marnix van Gisbergen, Digital Media Concepts, Erik Kroeze (Hoofd Mediarelaties bij NS) en Eunice Koekkoek (Senior Woordvoerder bij Jumbo Supermarkten).
“State-of-the-art kennis uit de de wetenschap en de praktijk, zeer inspirerend om meteen mee aan het werk te gaan!”Barbara Brian, Partner Strategy bij Bourne Design
De UvA Academy biedt opleidingen voor professionals. We maken wetenschappelijk onderzoek toegankelijk. De opgedane kennis is toepasbaar in je dagelijkse praktijk. Meer weten over ons en ons aanbod? Lees verder