Hoe gaan choreografen te werk? Hoe ontwikkelen ze hun stukken? Hoe vinden wederopvoeringen plaats? Gabriele Klein onderzoekt deze vragen en licht verschillende werkmethoden van geselecteerde choreografen uit.
Kerngegevens van evenement How to choreograph? Choreographic working methods in contemporary dance and ballet
13 maart 2024
17:00 -18:30
Theaterzaal

De lezing richt zich in het bijzonder op de resultaten van twee onderzoeksprojecten: "de choreografische toolbox", een project waarbij 60 choreografen betrokken waren, en een langdurige samenwerking met het Tanztheater Wuppertal.

Deze lezing maakt deel uit van een reeks die wordt georganiseerd door de Universiteit van Amsterdam en Nationale Opera en Ballet.

Op 23 februari en 20 maart vinden de overige lezingen plaats.

Ballet is woman?!? Gender construction in contemporary ballet and dance (23 februari)

For a coffee with Hans van Manen (20 maart)

Universiteitstheater

Ruimte Theaterzaal