Blended Learning Jitte Waagen

Augmenting Artefacts project

Het Augmenting Artefacts project in samenwerking met het Allard Pierson Museum heeft als doel een bestaand onderwerp (het symposion) interactief aan te bieden. Zogenaamde Augments, dat wil zeggen, digitale toevoegingen aan de werkelijkheid via een medium als een smartphone, zullen worden ontwikkeld. Deze voegen contextinformatie toe aan voorwerpen in het museum, waarmee de student archeologische, tekstuele en kunsthistorische bronnen virtueel bij elkaar kan brengen en in samenhang kan bestuderen.

Blending Past & Present project

Het Blending Past & Present project is een uitbreiding op het reeds lopende Through the Looking Glass onderwijsinnovatieproject, waarbij studenten met een tablet met historische kaarten een wandeling maken door Amsterdam. BP&P voegt hier een derde dimensie aan toe, door divers bronnen material (prenten, etsen) en 3D reconstructies als augment op de juiste lokatie in het huidige straatbeeld te projecteren. Dit project is sterk interdisciplinair en wordt uitgevoerd in samenwerking met (kunst-) historici.

Projectteams

Het Augmenting Artefacts projectteam bestaat uit Jitte Waagen, Vladimir Stissi, Laurien de Gelder, Mikko Kriek en Tijm Lanjouw. Het Blending Past & Present project bestaat uit Jitte Waagen, Madelon Simons, Ivan Kisjes, Mikko Kriek en Tijm Lanjouw.

Voor informatie, neem contact op met Jitte Waagen.
Studenten zijn zeer welkom, (een klein) studentassistentschap behoort tot de mogelijkheden.

Dr. J. (Jitte) Waagen

Amsterdan Centre of Ancient Studies and Archaeology