Colin Sterling is de faculteitswinnaar van de UvA Docent van het Jaar-verkiezing 2022. Dit werd woensdag 16 mei bekendgemaakt tijdens het uur van het Onderwijs.

Studenten roemen zijn betrokkenheid, enthousiasme en vriendelijkheid. Volgens hen zijn Sterlings colleges helder gestructureerd, weet hij de inhoud duidelijk over te brengen en staat hij open voor feedback en ideeën van studenten: ‘zijn colleges zijn boeiend en hij slaagt erin iedereen te betrekken. Hij is oprecht begaan met de ontwikkeling van zijn studenten.’

Ieder jaar reiken de Centrale Studentenraad van de UvA en ASVA Studentenunie de Docent van het Jaar-prijs uit. Hiermee vragen zij aandacht voor uitmuntend docentschap en daarmee samenhangend goed onderwijs aan de UvA. Studenten konden van 4 tot m 15 april hun favoriete docent nomineren.

Tijdens de UvA Onderwijsdag op 8 oktober zal de UvA Docent van het jaar worden gekozen door een jury.

Dr. C.P. (Colin) Sterling

Faculteit der Geesteswetenschappen