Binnenkort wordt de winnaar van de UvA-scriptieprijs 2023 bekendgemaakt. Decaan Marieke de Goede spreekt met facultaire winnaar Tijmen van Voorthuizen over zijn scriptie, waarin hij onderzoekt hoe homoseksualiteit werd ervaren in het Amsterdam van de jaren 1890-1940. Hoogleraar en facultair jurylid Feike Dietz vertelt over het selectieproces, de grote diversiteit en de rode draad in de voorgedragen FGw-scripties.

Over de UvA-scriptieprijs 2023

Elk jaar wordt de beste en origineelste aan de UvA geschreven masterscriptie beloond met de UvA-scriptieprijs. De deelnemende faculteiten kiezen de facultaire winnaars, die elk 1.000 euro winnen. De hoofdprijs van 3.000 euro, waarnaar alle facultaire winnaars meedingen, wordt dit jaar uitgereikt op dinsdag 27 juni vanaf 17:00 uur in SPUI25.