In een wereld waarin technologie elk aspect van ons leven raakt, is de vraag naar professionals op het gebied van technology governance groter dan ooit. Om die reden start de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit van Amsterdam in september 2024 met een nieuwe, multidisciplinaire Advanced master in Technology Governance.

Het hart van het programma is het opkomende Europese kader voor technologieregulering, van de AI-wet tot de Digital Services Act. De opleiding gaat verder dan de wet alleen en leert studenten hoe de juridische instrumenten samenwerken met niet-juridische componenten die de technologie sturen: markten, technologieontwerp, instituties en politiek. Zo kunnen studenten impact maken op de samenleving, economie en cultuur.