Linda Vos, alumna Amsterdam Executive Programme in Actuarial Science, is benoemd tot Actuarieel Talent van het Jaar 2019. Dat heeft Actuarieel Podium bekendgemaakt op 26 september 2019 tijdens de jaarlijkse Actuarisdag.

Vos maakte diepe indruk op het publiek met haar sterke en zeer persoonlijke presentatie. Haar werkzaamheden staan veelal in het teken van maatschappelijke relevantie. Linda werkte bijvoorbeeld in Zwitserland 2,5 jaar aan de ontwikkeling van een voorspelmodel voor de effectiviteit van de verschillende beschikbare medicijnen die neurologen kunnen voorschrijven aan MS-patiënten. Haar onderzoek wordt gezien als een doorbraak in de zorgsector.

Uitoefenen van het vak

De alumnus werd in 2014 AAG via de AEMAS. Vanaf het begin van haar carrière bij PwC in 2012 heeft ze zich beziggehouden met het uitoefenen van het vak van actuaris in de volle breedte, zowel binnen als buiten de verzekeringsindustrie.

Lees ook: EP-alumni genomineerd voor Actuarieel Talent van het Jaar 2019