Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Een artikel, waar ABS-hoogleraar marketing Willemijn van Dolen coauteur van is, is onlangs gepubliceerd in het peer reviewed tijdschrift 'Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking'.

De studie toont aan dat de duur van een behandelingssessie via sms, de lengte van de berichten van de behandelaar en de reactietijd van de behandelaar belangrijke factoren zijn bij het bepalen van de impact van de behandeling. Hiervoor is gekeken naar jongeren onder de 23 jaar die de kinderhotline contacteerden. 

Snelle reactie

De conclusie van het onderzoek is dat cliënten baat kunnen hebben bij sessies per sms zolang de behandelaar snel reageert. Het is daarbij belangrijk dat de behandelaar lange, expressieve berichten stuurt waar veel informatie in staat. Het aantal uitgewisselde berichten is hierbij minder belangrijk dan de totale lengte van de sms-sessie. Het artikel is tot 10 april gratis te lezen op de website van de uitgever.